Jak co roku, podczas jednego z koncertów festiwalowych, gościmy w majestatycznym wnętrzu Muzeum Mazowieckiego. Już 29 czerwca „Belcanto w muzeum”, czyli kolejny koncert POS w ramach 23. edycji Letniego Festiwalu Muzycznego.
Tym razem wystąpi kwintet smyczkowy Płockiej Orkiestry Symfonicznej w składzie: Katarzyna Magdziak - I skrzypce, Anna Rzymyszkiewicz - II skrzypce, Marek Chojnacki - altówka, Marek Karwowski – wiolonczela, Adam Wardziak - kontrabas oraz współpracująca z Płocką Orkiestrą Symfoniczną Monika Polaczek-Przestrzelska przy fortepianie.
Najpiękniejsze pieśni neapolitańskie, utwory musicalowe oraz arie operetkowe w interpretacji wokalnej barytona Damiana Wilmy.
Damian Wilma – baryton, słuchacz studiów doktoranckich na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Od roku 2018 kształci się pod opieką wokalną prof. Heleny Łazarskiej. W latach 2014-2017 uczestnik Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, gdzie współpracował z Izabellą Kłosińską, Eytanem Pessenem oraz Matthiasem Rexrothem. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego. W 2013 roku ukończył Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Od 2014 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, gdzie wykonywał m.in. partię Le Dancaïre (Carmen, dyr. Tadeusz Kozłowski), Bardosa (Cud albo Krakowiaki i Górale, dyr. Władysław Kłosiewicz), Przyjaciela Nowicjusza w operze (Billy Budd, dyr. Marcin Klauza), czy Szlachcica Brabanckiego (Lohengrin, dyr. Stefan Soltesz). Od roku 2019 rozpoczął współpracę z Polską Operą Królewską w Warszawie, gdzie miał dotychczas okazję kreować postać Guglielma w operze W. A. Mozarta Cosi fan tutte (dyr. Dawid Runtz). W roku 2019 brał udział w Wesołej Wdówce Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (dyr. Arif Dadashev), gdzie kreował postać R. de St. Brioche. W roku 2018 wykonał partię Papagena w inscenizacji Czarodziejskiego Fletu na deskach Teatru Muzycznego w Lublinie. W ramach projektu Z muzyką wśród ludzi w Jarosławkach (pod patronatem medialnym TVP KULTURA) wykonywał partie: Pimpinone (Pimpinone, kierownictwo muzyczne Lilianna Stawarz, 2017), Eneasza (Dydona i Eneasz, kierownictwo muzyczne Maksymilian Święch, 2018), Janusza (Halka wileńska, kierownictwo muzyczne Danuta Antoszewska, 2019). Podczas studiów brał udział w spektaklach Eugeniusz Oniegin (tytułowa rola, kierownictwo muzyczne Piotr Wajrak), Serse (Arsamene), Der Bettelstudent (Jan) oraz La vida breve (Kantor).
Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów w roku akademickim 2014/2015. Laureat konkursów wokalnych, zdobył m.in.: 1. miejsce oraz dwie nagrody specjalne na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti we Vrablach (Słowacja 2014), 1. Miejsce w kategorii muzyki kameralnej w duecie z pianistą Oleksandrem Yankevychem na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym i Muzyki Kameralnej Muzika be sienų w Druskiennikach (Litwa 2014). Finalista oraz laureat nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sarii w Nowym Sączu (2013, 2017). Zdobywca II miejsca na Międzynarodowym Konkursie Złote Głosy.
Operetka? Amerykański musical? Pieśni neapolitańskie? A może włoska serenada? – Jednym słowem „Belcanto w muzeum” już we wtorek, 29 czerwca!
Wstęp wolny na wszystkie koncerty w ramach Letniego Festiwalu Muzycznego. Przypominamy o obowiązku zakrywania ust i nosa, dezynfekcji rąk oraz wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia.